martedì 31 marzo 2009

TRIUNGHIURI DE CIOCOLATA CU MERE


Declar in gura mare: SUNT INDRAGOSTITA!!!! ...de aceasta prajitura ....la ce va gandeati??
De cand am descoperit aceasta reteta intr-un pliant de dulciuri (gen Practic in Romania) o fac intr-una la fiecare 2-3zile...cerere serioasa domnule!!!
Se face usor, dar are un gust divin...
Ramane sa va convingeti....

Ingrediente

200g zahar praf
250g unt sau margarina
1 pliculet zahar vanilat
4 oua
1/2 lingurita scortisoara
270g faina
3 lingurite praf de copt (eu am pus un pachetel)
40g cacao
500g mere
un varf de cutit de sare

Untul se mixeaza pana devine spumos....


Se adauga zaharul pudra cernut si zaharul vanilliat...


Se adauga pe rand cate un ou mixand bine dupa fiecare timp de 1minut...


Se amesteca intr-un castron faina cernuta, praful de copt, scortisoara si cacao cernuta....


Se adauga cate putin si se incorporeaza toate in crema...


La sfarsit se adauga merele rase....


Se pune amestecul in tava in care am pus hartie de copt...




Eu am folosit tava mare intinsa a aragazului pt ca am folosit reteta pt un blat de tort
Folosind o tava mai mica si cu peretii mai inalti prajitura iese destul de inaltuta...
Se coace la 180°C timp de 40-50min sau pana trece proba scobitorii...


Cum scopul scuza mijloacele... mie mi-au iesit triunghiurile subtiri...si-am suprapus doua cate doua...interiorul pare necopt dar va asigur ca pare doar....asta din cauza merelor din compozitie...

Am facut o glazura 200g cioco si o lingura de ulei sau 100g smantana dulce si le-am acoperit...in mod normal se glazureaza cat sunt inca in tava si apoi se taie in forma dorita...dar cum eu decupasem deja blatul de tort restul prajiturii l-am taiat in triunghiuri si le-am glazurat separat...

Repet: sunt excelente...fara glazura merg si dimineata la micul dejun...

POFTA BUNA!!!

4 commenti:

  1. che goduriaaaa tutto cioccolato !

    RispondiElimina
  2. grazie mary...tra poco inserirò pure la ricetta in italiano...è un dolce squisito...te lo consiglio arduamente...

    RispondiElimina
  3. Mi-a placut reteta de cand am vazut-o pe culi, dar nu am apucat sa o fac inca :(
    Sper.. in curand :)

    RispondiElimina
  4. Dora draga, am facut si eu minunatia de prajitura!!! :) E super-delicioasa!!!
    Te pupam pentru reteta, ne-a placut mult de tot si am s-o mai refac ori de cate ori ni se face pofta de ea! :)

    RispondiElimina