lunedì 15 giugno 2009

TORT REGINA MARIA / TORTA REGINA MARIA


Astazi va prezint un alt tort…preparat la foc automat…pe ultima suta de metri…pt o prietena…pana si florile pt decorat le-am pus semi-uscate pe tort…in fine per total, rezultatul a fost bun…si prietena mea a fost superincantata…si asta e tot ce conteaza…sa nu mai povestesc de gemetele de placere scoase de musafiri cand au gustat din tort...

Dar va las pe voi sa vad dati seama ce gust super a avut...


Ecco a voi un altra torta...preparata su due piedi...per un altra amica...posso dire que la mia amica è stata stupita e molto emozionata quando ha visto la torta...e questo è tutto ciò che conta...

Lascio a voi il piacere di scoprire la squisitezza di questa torta leggendo la ricetta...


Ingrediente blat I / Ingredienti per il primo pan di Spagna


150g faina / 150g farina

1 lingurita praf de copt / 1 cucchiaino polvere lievitante

100g zahar / 100g zucchero

2 oua / 2 uova

125g unt / 125g burro

125g ricotta / 125g ricotta

65ml cappuccino / 65ml cappuccino

100g arahide maruntite / 100g arachidi macinati

3 linguri coniac / 3 cucchiai cognac (brandy)


Ingrediente blat II / Ingredienti per il secondo pan di Spagna


150g faina / 150g farina

1 lingurita praf de copt / 1 cucchiaino polvere lievitante

100g zahar / 100g zucchero

2 oua / 2 uova

125g unt / 125g burro

125g ricotta / 125g ricotta

65ml cappuccino / 65ml cappucino

100g ciocolata topita / 100g cioccolato sciolto


Ingrediente blat crocant / Ingredienti per il croccante


100g ciocolata amara / 100g cioccolato fondente

20g unt / 20g burro

170g muesli cu miere (sau de care doriti) / 170g muesli al miele

1lingurita de zahar pudra(eu n-am mai pus-o) / 1 cucchiaino zucchero a velo

50g creme-fraiche / 50g creme-fraiche


Ingrediente sos-crema de visine / Ingredienti salsa di amarene


370g visine din compot / 370g amarene sciroppate

20g amidon de cartofi / 20g fecola di patate

sucul visinelor / lo sciroppo delle amarene

30g zahar / 30g zucchero

baton de scortisoara / una stecca di cannella

2 linguri Kirsch / 2 cucchiai Kirsch


Ingrediente crema de miere cu aroma de caffè espresso / Ingredienti crema al

miele aromatizzata al caffè espresso


5g gelatina / 5g gelatina

150g iaurt / 150g yogurt

25g miere / 25g miele

100ml frisca / 100ml panna montata

o portie Gran Soleil cu aroma de caffè espresso / una confezione Grand Soleil al aroma di caffè espresso


Ingrediente crema de miere cu aroma de fructul pasiunii / Ingredienti crema al miele

aromatizzata con frutto della passione


5g gelatina / 5g gelatina

150g iaurt / 150g yogurt

25 g miere / 25g miele

100ml frisca / 100ml panna montata

o portie Gran Soleil cu aroma de fructul pasiunii / una confezione Gran Soleil al aroma di frutto della passione



28 commenti:

  1. caspita non ci sono parole di fronte a quesat stupenda torta.

    Ho un premio per te!

    RispondiElimina
  2. mama da ce torturi faci . De unde iti vin atatea idei? splendid

    RispondiElimina
  3. Dora panserutele sunt din pasta de zahar?

    RispondiElimina
  4. grazie Mary...e mille grazie anche per il premio...un bacio...aspettami...presto salto dalle tue parti

    RispondiElimina
  5. Alexandra draga mea...am eu o pasarica in cap care-mi tot ciripeste cum sa fac...panselutele sunt din royal icing...

    RispondiElimina
  6. Draga mea Dora, si azi mai lasat fara cuvinte...
    ce sa zic, superb tort, minunat, felicitari....

    RispondiElimina
  7. Sunt intr-adevar superbe torturile tale. Adevarate creatii.
    Dar, daca nu te superi, dantelariile alea albe, tot tu le faci, sau le cumperi?
    Si daca le faci tu, imi poti spune din ce? (cred ca nu sunt din ciocolata alba, pentru ca este mai galbuie, cel putin cea care se gaseste la noi)
    Cu multa consideratie,
    Geta

    RispondiElimina
  8. multumesc Diviana draga mea...ma bucur ca-ti place

    RispondiElimina
  9. Draga Geta..iti multumesc pt aprecieri...danteluta e facuta de mine...eu nu cumpar decoratii pt tort...decat sarmulitele pe care se pun florile si frunzele, staminele..si cam atat...restul fac eu...cand n-am nici din astea imi pun imaginatia la treaba...e pasiunea mea cea mai mare a decora torturile...mi-as dori sa pot gasi un job ca si cake decorator...deci tot ce vezi pe torturile mele ca decoratii sunt facute de mainile mele..
    dantela o fac din royal icing...e o pasta de albus cu zahar...intr-adevar ciocolata alba nu e chiar atat de alba...

    RispondiElimina
  10. Multumes mult pentru explcatii.
    Si mie imi place sa decorez mancarea, in general, dar tu faci adevarata arta.
    Te felicit inca o data.
    Geta

    RispondiElimina
  11. decoratiile sunt superbe, ar fi interesant de vazut poze din timpul creatiei :)

    RispondiElimina
  12. Eleganta si rafinament...si se potriveste perfect numele de "regina ''acestui tort.
    Dora draga ,te pup !

    RispondiElimina
  13. multumesc klebsi...da ar fi interesant...dar mi-ar trebui o a treia mana..

    RispondiElimina
  14. grazie mille Lady Cocca per i complimenti...

    RispondiElimina
  15. lissa draga mea esti o draguta...ca intotdeauna de altfel..te pup

    RispondiElimina
  16. draga mea,sunt socata de ce talent ai...si eu sunt pasionata ..dar tu esti o ARTISTA de sapte STELE...drept pt.care te felicit pe tine si manutele tale...pot sa vin la cursuri?
    Arianna.

    RispondiElimina
  17. Multumesc mult Arianna...cat despre cursuri...mi-ar mai trebui si mie

    RispondiElimina
  18. buna.complimenti per le torte.am ramas gura casca cand am dat de blogul tau.as vrea sa fac acest tort,doar cu o alta forma ,rotund ,diametrul 28cm.mi-ai putea spune daca imi ajung cremele in aceasta situatie
    inca un lucru:ce dimensiune e tava in care ai facut blaturile?blaturile vin taiate in doua?grazie mille.cris

    RispondiElimina
  19. Draga Cris...ma bucur ca esti oaspetele meu..pt un tort de 28cm iti ajung cremele dar nu-ti va iesi f inalt...de aceea eu as mai jongla un picut la creme...Am copt blatul in tava de aragaz (cea care este a cuptorului, nu cat masoara..in fine cea clasica)...cred ca-ti dai seama de ce vobesc..
    Iti multumesc de aprecieri si te mai astept pe la mine

    RispondiElimina
  20. multumesc mult.nu am inteles ce fel de tava...e cumva tava aia renumita cu gauri pe margina ,si nu are nevoie de gratar sta singura ca e cat cuptorul.eu as vrea dimensiunile ca sa fiu mai sigura.daca nu cer prea mult:mi-ai putea da reteta pastei de zahar pe care o folosesti?eu am diferite variante dar nu stiu pe care sa o folosesc,anche perche non trovo il glucosio.am gasit o varianta cu golden syrup dar nu stiu daca merge.multumesc din suflet

    RispondiElimina
  21. Nuuuu Cris este tava aceea obisnuita a oricarui aragaz...cea intinsa care intra in dotarea aragazului cand il cumperi..dimensiunile sunt cele stas...30x40cm..cu reteta de pasta de zahar vin un picut mai tarziu...numa' s-o gasesc...si eu folosesc miere in loc de glucosio

    RispondiElimina
  22. buna dora am intrat am citit si rascitit tot ce scri toate sfaturile tale...dar marea si fff marea rugaminte a mea la tine este asa....din suflet te rog a-mi da cateva explicatii cu tot ce faci pt a pune deasupra torturilor....glazura din marshallow pt acoperirea unui tort ce gramaj tre sa fie la fiecare marshallow zahar pudra si ce mai pui u dar cu exaccitate,la cea din zahar cum faci si cat mai exact pui?...pt ca se apropie ziua sotului meu doresc a incerca cu un tort inaintea zilei lui de nastere evident ca tot din retele tale si apoi sa fac un alt tort pt ziua lui de nastere....dar desii dai foarte multe detalii(ceea ce este f bine si de ajutor noua celor care te admira)la glazuri si tot ce tine de acel strat pe suprafata torturilor nu prea inteleg...mai exact cum se face din zahar sau marshallow sau cum se scrie si cat timp tre tinut la rece sau unde mai exact tre tinut si cum tre sa-l modelam sa-l intindem incat sa il putem aseza pe tort?....sincer dar f sincer nu am inteles pt ca am mai citit ce scrisi si dai detaliile in genul x atatea grame dar y in dublez uneori sau mai pun cat trebuie...deaceea nu stiu exact ce vrei sa spui...avand in vedere ca fac pt prima oara iomi tre precizari bune si explicatii pas cu pas......sotul este genul....daca nu reusesc a doua oara sa nu mai fac desii eu tot nu ma l-as iti admira si el torturile in schimb eu nu ii spun ca vreau sa-i fac o surpriza intocmai din retele tale si......promit ca am sa atasez si eu poze cu tortul pe care il voi face.Desii sunt destul de noua pe acest site(cred ca de vreo 3-4 zile)sincer nu ma prea pricem sa intru pe el in detalii dar voi invata deaceea daca nu este cu vreun deranj te rog scrie-mi pe adresa de messenger roxy_1opr_roxy@yahoo.com acesta este si de e-mail acorda-mi sa-ti fiu prietena iar tu sa-mi fi mentorul meu in tot ce tine de minunatele retete si secrete ale tale...:) Multumesc pt intelegere.....Ti-am spus de scrisul pe mess deoarece ma gandesc ca nu cumva sa-mi scri pe undeva si eu sa nu stiu cum sa citesc de pe site k?....iti multumesc pt intelege si ajutor..Apropo ma numesc Sorina,am 28 de ani si sunt din Ploiesti,Romania,mai exact sunt ardeleanca 100% din Alba Iulia doar ca sunt casatorita cu un ploiestean 100% iar acum locuiesc aici si mi-am stabilit domiciliul definitiv.Te pup.

    RispondiElimina
  23. buna dora.
    intamplator am dat peste reteta ta de tort regina maria, dra pe forumul culinar. am incercat sa fac si eu sosul crema de visine si nu mi-a iesit. stiu la cat de simplu e...nu am avut cantar si atunci am pus la ochi totul (adica visinele), dar aseara mi-am cumparat un cantar electronic.
    problemele mele sunt:
    1. eu fac conserve speciale de visine pentru prajituri (fara samburi). are ceva daca am folosit / voi folosi din acelea?
    2. cati ml de suc de visine ai folosit la 20 g amidon (pe care eu l-am masurat cu cana gradata - faina).
    nu mi s-a legat sosul. dar am folosit visinele si un pic din sos de am insiropat blatul. a fost demential. nepoata mea manaca si se lingea pe "botic" de bun ce era.
    merci pentru ca imparti cu noi toate retele tale.
    cu drag,
    mihaela

    RispondiElimina
  24. buna.daca la sosul de amarene folosesc maizena in loc de fecola este vreo problema?

    RispondiElimina
  25. superb blogul tau il tot rasfoiesc,totul e super,sper ca ai gasit job,esti foarte talentata,pupici,mai astept postari cu minunatiile tale

    RispondiElimina