mercoledì 13 maggio 2009

BATOANE CU ZMEURA SI COCOS



Rasfoind deunazi revistele mele cu dulciuri mi-au cazut ochii pe aceasta reteta de snacks-uri, sau batoane, sau ...cum vreti sa le mai spuneti...tocmai bune pt micul dejun alaturi de un pahar cu latte macchiato (cafea cu lapte) sau cappuccino

Deci fara multa vorba, iata ingredientele

Ingrediente

125g unt moale
90g zahar
aroma de vaniglia
2 galbenusuri
250g faina
1/2pliculet praf de copt
2 linguri lapte (eu am pus 3)
160g marmelada de zmeura
50g arahide macinate
80g cirese confiate (eu n-am mai pus, la dorinta fiicei mele)

Ingrediente pt stratul de albus

2 albusuri
125g zahar
1 lingurita coaja de portocala rasa
45g cocos
30g orez expandat



Procediment

Se mixeaza untul cu zaharul si cu vaniglia


Se adauga galbenusurile pe rand


Faina se amesteca cu praful de copt si se adauga cate putin compozitiei


Se adauga si laptele si se amesteca pana devine o compozitie vascoasa...cam asa


In tava unsa si cu hartie de copt se aseaza cu mana compozitia


Ia uitati de valurile Dunarii am facut


Se unge cu marmelada de zmeura


Si se presara arahidele macinate


Apoi se bat spuma cele 2 albusuri la care se adauga zaharul


Apoi coaja de portocala (eu am pus si de lamaie)


La sfarsit se adauga cocosul si orezul expandat


Compozitia se intinde deasupra prajiturii


Si se pune la cuptorul preincalzit la 160°C timp de 30-35minute pana devine aurie


Dupa copt am lasat-o la racit, am taiat apoi sub forma de barete si capatul fiecarui baton l-am inmuiat in ciocolata topita si-am lasat la uscat


Si iata-le proaspete si voioase cum rad in soare si va imbie sa le mancati...dupa ce le faceti













7 commenti:

  1. Foarte interesant ! Cred ca sunt si tare bune. Voi incerca si eu reteta.

    RispondiElimina
  2. Dora, te-am descoperit intamplator si ma bucur pentru ca e foarte frumos la tine si am gasit lucruri interesante. Sa stii ca te-am trecut si in lista mea de prieteni.Mai trec pe aici, te pup si un sfarsit de saptamana cat mai placut iti doresc.

    RispondiElimina
  3. Doruta draga si frumoasa, ce minunatii iti ies tie din manute! ;)
    ...uite, pentru toate retetele tale de exceptie si pentru omul minunat ce esti, te-am "premiat" cu premiul "Blogger Oscar", oferit celor mai buni! :)
    Multi si dulci pupici din partea mea!!!
    Te-astept cu drag sa il ridici! :)

    RispondiElimina
  4. Dora,scuze ca scriu aici,nu ai chat.Vad ca nu sa actualizat la blog tot tortul spaghetti arata .te rog sa vi sa ridici un premiu O seara placuta Cami

    RispondiElimina
  5. Dora, imi poti spune te rog ce marime are tava pt aceasta prajitura?

    Merci mult pt reteta.

    RispondiElimina
  6. Draga Cuisinette tava in care am facut aceasta prajitura are 22X22cm...te pup si te mai astept pe la mine

    RispondiElimina