lunedì 30 marzo 2009

TORT MARS


Un tort facut cu mare dragoste si daruire la inceput de primavara pentru o prietena deosebita...textura lui este una foarte fina si suava....exact ca si persoana pentru care a fost creat...pot spune, fara teama de a gresi, ca e un adevarat deliciu cu parfum de....PRIMAVARA...

In realizarea acestui tort am plecat de la ideea unui cheesecake la care am adus modificari personale.

BLATUL

250 g de biscuiti cu cacao si smantana i-am faramitat bine si i-am amestecat cu 150g unt topit…
Apoi am tapetat fundul si peretii unei forme imbracate in pelicula transparenta cu acest amestec…
Am lasat la loc rece pt 30 minute…


Intre timp am preparat un mousse de fistic….

MOUSSE DE FISTIC

200g fistic
300g smantana lichid
2 galbenusuri
4 linguri de zahar
2 linguri brandy
4g agar-agar (se poate pune si gelatina normala)

Fisticul se macina si se amesteca cu cele 2linguri de brandy....se lasa sa se patrunda aromele vreo 10minute..galbenusele se bat putin si impreuna cu smantana lichida se pun pe foc amestecand...cand se incalzeste se adauga zaharul si fisticul...si se amesteca pana crema devine densa...dar nu trebuie sa fiarba...
Odata racita crema se adauga peste stratul de biscuiti...

Apoi am preparat sosul de caramel, sosul de ciocolata (ganache) si mousse-ul Mars…

SOS CARAMEL

20g unt
2 linguri zahar brun
2 linguri smantana lichida

Am amestecat ingredientele si le-am pus pe foc mic, mic pana s-a topit zaharul…apoi siropul l-am lasat deoparte…



SOS DE CIOCOLATA (GANACHE)

50g ciocolata cu lapte
2 linguri smantana lichida

Ciocolata am facut-o bucatele si-am topit-o impreuna cu smantana pe foc mic…am lasat sa se racoreasca putin…

MOUSSE MARS

500g ricotta
100g zahar
3 ciocolate Mars de 60g fiecare
300 ml smantana lichida
3 linguri gelatina pulbere

Gelatina am preparat-o conform instructiunilor…eu am folosit agar-agar…
Am mixat ricotta cu zaharul si-am adaugat ciocolatele Mars bucatele…
smantana am mixat-o bine si-am adaugat-o cremei…la urma am adaugat gelatina…
O parte din mousse l-am adaugat peste cel de fistic…
Am pus deasupra sosul ganache…si sosul caramel…



Am adaugat ultima parte de mousse Mars ...iar deasupra am pus din nou un blat de biscuiti



Am lasat la frigi peste noapte...a doua zi l-am scos si l-am uns cu un strat de unt...si l-am decorat cu...dragoste...






20 commenti:

  1. Arata incredibil!!!Trebuie sa fie la fel de gustos pe cat arata. Vrem si noi!

    RispondiElimina
  2. Geani draga...este supergustos...ti-l recomand cu caldura...din pacate nu-ti mai pot oferi nici macar o faramitura...ca te-as fi invitat bucuroasa la o feliuta...

    RispondiElimina
  3. Wow, superb! Felcitari pt indemanare! Esti o artista! :)

    RispondiElimina
  4. Superb! Cum l-ai ornat? Mi-ar placea sa vad tocmai aceasta faza.

    RispondiElimina
  5. Retetele dvs sunt minunate... faceti adevarate opere de arta...
    Am totusi o intrebare , fisticul e crud sau copt ?
    Va multumesc!

    RispondiElimina
  6. multumesc mult Edith...scuze pt intarzierea raspunsului

    RispondiElimina
  7. kris imi pare rau sa te dezamagesc...nu am pozat fazele procedeului de decorare

    RispondiElimina
  8. cristina draga mea..hai sa ne tutuim ok?...fisticul folosit la aceasta reteta este prajit

    RispondiElimina
  9. am sa incerc si eu,dar fara decorarea asta splendida a ta,binenteles

    RispondiElimina
  10. ok pansy...te astept cu impresii:)

    RispondiElimina
  11. Sigur l-ai decorat numai cu dragoste? Cred ca nu-i de-ajuns. Ai mai pus un simbure de indeminare, o foita de rabdare, o floare de migala, un strop de timp si multa, dar multa dragoste. Torturile tale sint niste bijuterii, nu stiu cum poti sa le tai, si mai ales sa le mamince pofticiosii si mincaciosii.Nu am vazut inca atitea minunatii adunate in nici o cofetarie din lume. Postuleaza la una, trimite C.V. ca gasesti un loc oriunde ai trimite.Esti o sursa de inspiratie pentru noi toti care iti vizitam blogg-ul si iti multumim pentru tot ce ne arati. Pup Nina

    RispondiElimina
  12. Draga Nina..iti multumesc frumos pt aprecieri..cat despre CV...daca ai sti in cate locuri am fost...la cate usi n-am batut...dar nimic...din pacate nimeni nu ma vrea..se pare ca nu sunt destul de buna...

    RispondiElimina
  13. Este un tort deosebit de elegant la fel ca celelalte.Te pup, Helga

    RispondiElimina
  14. Buna ziua,

    va admir creeatiile de mult si mi-am facut curaj sa incerc si eu unul din torturile dvs.
    Am insa o problema, nu am gasit decat fistic sarat. Sa folosesc fistic sarat sau mai bine migdale prajite? Ar schimba gustul
    ? Ce ma sfatuiti?
    Multumesc

    RispondiElimina
  15. Helga iti multumesc frumos pt apreciere..te pup si eu

    RispondiElimina
  16. Am mai spus-o si-o repet...nu-mi place sa vorbesc cu anonimii...de aceea te-as ruga in primul rand sa te prezinti...apoi iti voi raspunde cu placere la intrebarea despre fistic...

    RispondiElimina
  17. ma numesc diana si nu din nepolitete nu m-am prezentat ci poate din viteza sau neatentie. scuze

    RispondiElimina
  18. Placere sa te cunosc Diana:)...iti multumesc pt aprecierea vis-a-vis de creatiile mele...si acum sa-ti raspund..
    In cazul in care nu gasesti fistic crud il poti folosi si pe cel prajit...nu te sfatuiesc(de fapt insist) sa nu folosesti migdale...imbinarea cremelor in tortul Mars reda unic acest tort prin gust si rafinament...in cazul in care il prepari te astept cu impresii...numai bine

    RispondiElimina
  19. Acum mi-au plecat musafirii. Tortul a fost facut pentru fetita mea mai mica care a implinit 1 anisor. A fost in forma de buburuza, a avut o gramada de erori, insa nimeni nu s-a prins. Iar gustul.......de-a dreptul...inebunitor pentru musafiri. Va multumesc pentru reteta. cu drag, Diana

    RispondiElimina
  20. As dori sa va intreb ce blat s-ar preta la acest tort, inafara de cel cu biscuiti? Va multumesc mult pentru torturile minunate!

    RispondiElimina