lunedì 18 gennaio 2010

TORTA MUSETTE / TORT MUSETTE



Eccomi oggi con una nuova ricetta ...ed una nuova torta...che ho preparato con tanto
affetto per un angioletto di bimba...per il suo compleanno... È un torta semplice...
con un pan di Spagna al cocco ed una mousse al mascarpone...
Ma per quanto è semplice
la ricetta per tanto la torta è di una prelibatezza
fine e delicata
che incanta piacevolmente il palato...

Azi va prezint o noua reteta....si un nou tort..preparat cu mare drag pt un
ingeras de fetita cu ocazia zilei sale de nastere...
Este un tort simplu-simplu cu blat de cocos si mousse de mascarpone...
Insa pe cat este de simpla reteta pe atat e de fin si delicat tortul...
cu o savoare ce incanta in mod placut valul palatin....

Ingredienti pan di Spagna al cocco / Ingrediente blat de cocos

100g di farina / 100 g de faina
125g si zucchero / 125g de zahar
125g di burro a pezzetti / 125g de unt
50g di scaglie di cocco / 50g de cocos
4 uova (separa i tuorgli dagli albumi) / 4 oua
3 cucchiai di liquore alle fragole / 3 linguri de lichior de capsuni
1 cucchiaino di lievito in polvere / 1 lingurita de praf de copt


Ingredienti mousse al mascarpone / Ingrediente mousse de mascarpone

250g di mascarpone / 250g mascarpone
170 g di latte condensato / 170g lapte condensat
10g di gelatina / 10g de gelatina
200g panna montata / 200g de frisca

PROCEDIMENTO MOUSSE AL MASCARPONE / PREPARARE MOUSSE DE MASCARPONE

Montate a schiuma il mascarpone...

Mixati mascarponele pana devine ca o crema...

Aggiungete il latte condensato...

Adaugati laptele condensat...

Per ultimo aggiungete la gelatina e la panna montata...

La sfarsit adaugati gelatina si frisca...


PROCEDIMENTO PAN DI SPAGNA AL COCCO / PREPARARE BLAT DE COCOS

Montate a schiuma il burro insieme allo zucchero

Mixati untul cu zaharul pana devine ca o spuma

Aggiungete i tuorli, uno ad uno...

Adaugati galbenusele unul cate unul...

Poi le scaglie di cocco...

Apoi cocosul...

Lavorate la farina con il lievito ed aggiungeteli al composto...

Adaugati faina si praful de copt...

Montate gli albumi a spuma ed aggiungete il liquore...

Mixati albusele ca o spuma si adaugati lichiorul...

Io ho raddoppiato le quantità perchè mi serviva pan di Spagna anche per foderare i laterali dello stampo della torta... Ho versato l'impasto nella teglia rettangolare del forno e l'ho fatto cuocere a 180°C circa 15minuti cadauno... Dunque l'impasto mi è bastato per riempire tre volte la teglia...

Eu am folosit cantitatile duble pt ca voiam sa fac tortul-carapace...
adica sa imbrac si peretii formei...
Am copt trei tavi de aragaz...la temperatura de 180°C timp de 15 minute fiecare...

Una volta cotto il pan di Spagna ho ricavato 3 cerchi con il diametro di 22cm.... con il resto ho foderato i laterali dello stampo...

Odata copt blatul am decupat 3 cercuri de 22cm...cu restul am imbracat lateralele...



ASSEMBLAGGIO DELLA TORTA / ASAMBLARE TORT

Foderate il fondo dello stampo desiderato (22cm) ed i laterali con il pan di Spagna al cocco ed adagiate la mousse...

Imbracati o forma de tort de 22cm cu blat si pe laterale si puneti un strat
de mousse al mascarpone...


Procedete in questa maniera (pan di Spagna-mousse) fino al orlo della tortiera....


Continuati asa (blat-crema) pana sus...


Chiudete la torta con l'ultimo strato di pan di Spagna e lasciate a
riposare
in frigorifero per tutta la notte...

Puneti deasupra ultimul strat de blat si lasati tortul la frigi peste noapte...

L'indomani tirate fuori la torta....e copritela con uno strato sottile di burro...

A doua zi scoateti tortul de la frigi si ungeti-l cu un strat subtire de unt...


Decorate....a piacere...


Decorati ...cum doriti...

La torta e ricoperta con la pdz...i fiorelini sono fatti con mmf...
invece la gattina è tutta fatta con la ghiaccia reale...

Tortul e acoperit cu pasta de zahar....decoratiile florale sunt din mmf..
iar pisicuta e facuta integral cu royal icing...

30 commenti:

  1. Arata minunat tortul si mi se pare ca nu-i greu de facut, dar la facut floricele si pisicuta cu codita, nici in visele mele n-as reusi...

    RispondiElimina
  2. Mai provato il pan di spagna al cocco. Sarà il prossimo mio esperimento.
    Grazie anche per le spiegazioni sul montaggio della torta. Chiare e precise.
    GRAZIE!

    RispondiElimina
  3. Daniela ha detto...

    Arata minunat tortul si mi se pare ca nu-i greu de facut, dar la facut floricele si pisicuta cu codita, nici in visele mele n-as reusi...

    Daniela nu-i greu de facut...parol...si e foooarte gustos

    RispondiElimina
  4. MIMI ha detto...

    Ce frumossss!Superb!


    MERSIC mimisorule...

    RispondiElimina
  5. cinzietta ha detto...

    Mai provato il pan di spagna al cocco. Sarà il prossimo mio esperimento.
    Grazie anche per le spiegazioni sul montaggio della torta. Chiare e precise.
    GRAZIE!


    Cara mia se ti va di provarlo...fallo...
    non te ne pentirai...te lo assicuro...
    ti aspetto a passare da me per dirmi le tue impressioni...un bacio

    RispondiElimina
  6. diamond ha detto...

    wow, doar wow!imi place maxim


    Me too diamantino!!!!...me too...

    RispondiElimina
  7. Foarte frumos!
    Si cu siguranta bun. Am retinut ideea de tort. :) Nu si cea de ornamente pe care n-as putea sa le fac in veci. :)))

    RispondiElimina
  8. Riesci sempre a stupirci con ricette belle e ben realizzate.Grazie per ciò che ci insegni.Buonanotte,Roby

    RispondiElimina
  9. e extraordinar!! ai vrea te rog sa dai mai multe detalii despre pisicuta? incerc sa-mi imaginez cum as face-o, ma gandesc la royal icing si-mi da blank :)). cat e de groasa? cum ai atasat asa frumos florile la gat? cum ai realizat trasaturile faciale? mersi tare mult!!! stiu ca esti ocupata, apreciez tare mult ca-ti faci timp sa raspunzi! pupici

    RispondiElimina
  10. de ceva timp iti citesc cu regularitate blogul si as vrea sa iti spun ca e minunat tot ce creezi.as avea o rugaminte daca se poate ...imi zici te rog fffff frumos cum ai facut pisicuta .te rog mult.multumesc

    RispondiElimina
  11. Sigur pisicuta ta nu miauna? E asa de draguta parca e reala.
    Ca de-obicei ma lasi cu gura cascata!

    RispondiElimina
  12. Cît e de dragalas tortul asta!!!Ce frumoasa e pisicuta.Superb,ca de obicei!Si Denisei i-ar place asa un tort cu pisicuta asta,chiar daca face 13 ani :D numai ca noi nu avem o Dora acasa,care sa ne faca felina :)
    Merci pentru reteta de tort,este exact pe gustul nostru,si o sa-l fac de ziua Denisei în februarie...doar ca nu stiu cum sa-l decorez,ca eu sînt bîta de tot!

    RispondiElimina
  13. Miha ha detto...

    Foarte frumos!
    Si cu siguranta bun. Am retinut ideea de tort. :) Nu si cea de ornamente pe care n-as putea sa le fac in veci. :)))

    Miha multumesc...te astept cu impresii daca te hotarasti a-l incerca:)

    RispondiElimina
  14. I pasticci di Roby ha detto...

    Riesci sempre a stupirci con ricette belle e ben realizzate.Grazie per ciò che ci insegni.Buonanotte,Roby

    Grazie Roby, sei sempre gentilissima nei tuoi apprezzamenti...

    RispondiElimina
  15. Dora scumpa,are rost sa-ti mai zic cat de mult imi place!?...e SUPERB!
    Felicitari o sa-ti transmit de fiecare data si tot e putin,te pup!

    RispondiElimina
  16. dana ha detto...

    e extraordinar!! ai vrea te rog sa dai mai multe detalii despre pisicuta? incerc sa-mi imaginez cum as face-o, ma gandesc la royal icing si-mi da blank :)). cat e de groasa? cum ai atasat asa frumos florile la gat? cum ai realizat trasaturile faciale? mersi tare mult!!! stiu ca esti ocupata, apreciez tare mult ca-ti faci timp sa raspunzi! pupici

    Draga Dana
    detalii pot sa dau...dar nu stiu cat o sa reusesti sa intelegi...asta pt ca astfel de explicatii se dau cel mai bine cand sunt si vizuale...din pacate acum imi este imposibil sa pun poze...dar la urmatorul desen voi incerca sa si imortalizez pasii..

    Deci...am scos desenul de pe net, l-am scos pe pasta de zahar ce mi-a servit ca baza si-am decupat conturului..apoi cu royal icing am venit si-am acoperit pe bucati..intai ochii, sprancenele si boticul..am lasat sa se usuce si-am continuat cu alte segmente..urechi, coada, labute...

    Grosimea e de 0.4cm pdz+inca vreo 0.2 royal icing..

    Floricelele le-am atasat in dreptul boticului...si nu la gat...le-am lipit cu royal icing

    RispondiElimina
  17. Anonimo ha detto...

    de ceva timp iti citesc cu regularitate blogul si as vrea sa iti spun ca e minunat tot ce creezi.as avea o rugaminte daca se poate ...imi zici te rog fffff frumos cum ai facut pisicuta .te rog mult.multumesc

    Draga Anonimo,

    multumesc pt aprecieri...
    tocmai am explicat un post mai sus Danei cum fac pisicuta

    RispondiElimina
  18. Ana ha detto...

    Sigur pisicuta ta nu miauna? E asa de draguta parca e reala.
    Ca de-obicei ma lasi cu gura cascata!

    Draga Ana
    ma bucur ca torturile mele iti creeaza asa stare de bine....te pup

    RispondiElimina
  19. Questo commento è stato eliminato dall'autore.

    RispondiElimina
  20. maya ha detto...

    Cît e de dragalas tortul asta!!!Ce frumoasa e pisicuta.Superb,ca de obicei!Si Denisei i-ar place asa un tort cu pisicuta asta,chiar daca face 13 ani :D numai ca noi nu avem o Dora acasa,care sa ne faca felina :)
    Merci pentru reteta de tort,este exact pe gustul nostru,si o sa-l fac de ziua Denisei în februarie...doar ca nu stiu cum sa-l decorez,ca eu sînt bîta de tot!


    Draga mea Miha,

    Eu ti-am raspuns si dincolo, pe forumul cu litigiul...ma bucur ca-ti place reteta si sper s-o pui in practica si sa vii cu impresii..
    Cat despre pisicuta ...spune-mi si-ti trimit una prin posta....especially pt ziua Denisei...
    Profit si aici de ocazie si-i urez Denisei LA MULTI ANI fericiti sa creasca mare si sanatoasa, si frumoasa si sa va aduca numai bucurii!!!
    Te puuuup fata draga!!!

    RispondiElimina
  21. Lissa's Cakes ha detto...

    Dora scumpa,are rost sa-ti mai zic cat de mult imi place!?...e SUPERB!
    Felicitari o sa-ti transmit de fiecare data si tot e putin,te pup!

    Draga mea

    e intotdeauna o mare placere sa citesc randurile scrise de tine...
    te puuup si eu cu mult drag:)

    RispondiElimina
  22. Complimenti per il tuo blog..
    Mi sono aggiunto ai tuoi sostenitori...
    Se mi passi a trovare e ti piace anche il mio blog aggiungiti pure tu ai miei sostenitori.. mi farebbe piacere..
    Passami a trovare..
    Matteo

    RispondiElimina
  23. ciao dora, sono sara.....inutile elogiarti per la tua classe perchè già lo avranno fatto in tanti prima di me.....anche se non sono tra i tuoi sostenitori ti osservo sempre con molta ammirazione.....anch'io come te ho questa passione ma di certo non sono al tuo livello !!!!! volevo sapere un'info sulla mousse al mascarpone, se ti va di rispondermi.....la gelatina come la metti ? cioè la sciogli e la unisci al composto ancora da calda ? perchè ho provato anch'io a fare un composto simile al tuo e proprio ieri mi sono chiesta se per farlo più sodo la gelatina andasse bene.....grazie per la tua gentile risposta, e alla tua prossima creazione.....

    RispondiElimina
  24. sei eccezionale, complimenti sia per il gusto nel preparare le torte, che nella decorazione.proverò questa torta per il compl. della mia piccola,in alternativa alla solita torta(come ripieno intendo).grazie di cuore.ti farò sapere com'è andata.ciao anna

    RispondiElimina
  25. grazie per le spiegazioni sei superbrava come si mantiene la gattina ma è una sagoma di pdz e poi decorata con la glassa non mi è chiaro ptoverò il tuo pds al cocco ciao adele

    RispondiElimina
  26. Cuocopersonale ha detto...

    Complimenti per il tuo blog..
    Mi sono aggiunto ai tuoi sostenitori...
    Se mi passi a trovare e ti piace anche il mio blog aggiungiti pure tu ai miei sostenitori.. mi farebbe piacere..
    Passami a trovare..
    Matteo

    Ciao Matteo...grazie mille per i complimenti...di sicuro passerò a trovarti

    RispondiElimina
  27. Anonimo ha detto...

    ciao dora, sono sara.....inutile elogiarti per la tua classe perchè già lo avranno fatto in tanti prima di me.....anche se non sono tra i tuoi sostenitori ti osservo sempre con molta ammirazione.....anch'io come te ho questa passione ma di certo non sono al tuo livello !!!!! volevo sapere un'info sulla mousse al mascarpone, se ti va di rispondermi.....la gelatina come la metti ? cioè la sciogli e la unisci al composto ancora da calda ? perchè ho provato anch'io a fare un composto simile al tuo e proprio ieri mi sono chiesta se per farlo più sodo la gelatina andasse bene.....grazie per la tua gentile risposta, e alla tua prossima creazione.....


    Ciao sara...scusami se ti rispondo così tardi...si..hai indovinato..la gelatina la aggiungo sciolta e calda nella mousse...puoi metterci tranquilla la gelatina...grazie mille per i tuoi complimenti...ti aspetto spesso a trovarmi..un bacio

    RispondiElimina
  28. Anonimo ha detto...

    grazie per le spiegazioni sei superbrava come si mantiene la gattina ma è una sagoma di pdz e poi decorata con la glassa non mi è chiaro ptoverò il tuo pds al cocco ciao adele


    Prego Adele..si infatti la gattina è fatta di pdz e poi decorata con ghiaccia reale...un bacio

    RispondiElimina